De hier afgebeelde trekker kwam op 3 januari 2003 in ons bezit. Het trekkertje zag er op de banden
na, nog redelijk goed uit. En de verwachting was dat er niet al teveel aan hoefde te worden gesleuteld.
Maar dat viel nogal tegen! Er waren problemen met de brandstof toevoer in de vorm van lekkages
van leidingen en carburateur. Ook de achterste krukas keerring moest wegens lekkage worden vervangen.
De trekker is van nieuwe banden voorzien, en de velgen hebben we opnieuw gespoten. Verder zit de
trekker redelijk goed in de lak. Het voorfront en de motorkap zijn zelfs nog heel mooi. De waterpomp
was eveneens lek, en is van een nieuw vetkoord voorzien. Verder is de dinamo gerepareerd.
Ook het olie verbruik was aan de hoge kant. We hebben de motor voorzien van nieuwe zuigerveren.
Ook is de cilinderkop gereviseerd. Na een proefrit bleek de motor niet meer te roken. Het probleem
van een te hoog olieverbruik is dus opgelost.Tot slot is de versnellingbak gecontroleerd en van
nieuwe olie voorzien.


Technische gegevens Farmall H

Farmall H

Bouwjaar:

Motorvermogen:

Maximum toerental:

Aantal cilinders:

Cilinderinhoud:

Aantal versnellingen:

Benzine/Petroleum

1946

25 PK

1650 tpm

4 cilinders

2480  cc

5  versnellingen    ( 4 tot  25  km/u )